28.novembrī Mārupes novada Domes pārstāvji un atbildīgie speciālisti tikās ar Rīgas domes Satiksmes departamenta pārstāvjiem, lai pārrunātu aktuālos jautājumos par satiksmes drošības uzlabošanu, kas nodrošinātu kvalitatīvus gājēju ietvju un ielu savienojumus Mārupes novada un Rīgas pilsētas robežās.
Tikšanās laikā tika izskatīti šajā brīdī aktuālie ielu posmi Rīgas pilsētas robežās, kuriem būtu nepieciešami steidzami risinājumi. Puses diskutēja par:
- Upesgrīvas ielas un Kantora ielas neregulētā krustojuma drošības uzlabošanu. Ņemot vērā tuvumā esošo Mārupes vidusskolu un satiksmes intensitātes pieaugumu šajā posmā pēdējo divu gadu laikā. Rīgas domes Satiksmes departamenta pārstāvji informēja par plānotu atkārtotu satiksmes intensitātes mērījumu veikšanu. Puses vienojās par nepieciešamu pagaidu risinājumu - iespēju ierīkot gājēju pāreju Upesgrīvas ielā, lai nodrošinātu drošāku gājēju, tai skaitā skolēnu, pārvietošanos.
- Vienības gatves trotuāra pagarinājumu līdz Rīgas robežai pie Dzelzceļa pārbrauktuves Vienības gatves galā. Rīgas domes Satiksmes departamenta pārstāvji informēja, ka 2017.gadā plānots pabeigt būvprojekta izstrādi, izbūvi plānojot tuvāko gadu laikā. No Mārupes pašvaldības puses tika izteikts lūgums informēt par būvdarbu uzsākšanu Rīgas teritorijā, lai realizācija noritētu saskaņoti.
- Dzelzceļa ielas gājēju ietves izbūvi no Graudu ielas līdz Mārupes ciemam un uz dzelzceļa staciju “Turība”, ņemot vērā augsto satiksmes intensitāti un gājēju plūsmu. Mārupes pašvaldība informēja, ka ir panākta vienošanās ar AS “Latvijas dzelzceļš” par gājēju ietves izbūvi dzelzceļa aizsargjoslas teritorijā un 2017.gadā tiks veikta būvprojekta izstrāde, tādējādi būs nepieciešams vienots risinājums. Vienojās, ka Dzelzceļa ielas posmu Rīgas pilsētā, ņemot vērā šauro brauktuvi, varētu organizēt kā vienvirziena satiksmi ar izbraukšanu uz Graudu ielas.
- Luksofora ierīkošanu Vienības gatves, Tīraines ielas un Jelgavas ceļa krustojumā, jo no rītiem skolēnu autobuss, kas ved Mārupes novada bērnus uz Ziepniekkalna skolām, šķērsojot šo krustojumu pie intensīvas transporta kustības, reāli apdraud šo bērnu drošību, kā arī regulāri tiek saņemtas iedzīvotāju sūdzības. Satiksmes departamenta pārstāvji informēja, ka tuvākajā laikā būs zināms, vai Rīgas pilsēta ir gatava realizēt Dienvidu tilta IV kārtu, kas savienotu pēdējo Dienvidu tilta posmu ar Ziepniekkalna ielu, kas atrisinātu arī minētā krustojuma risinājumu.
- Upesgrīvas ielas pārbūvi posmā no Kantora ielas līdz Kārļa Ulmaņa gatvei. Mārupes pašvaldības pārstāvji norādīja uz ielas augsto autotransporta un gājēju intensitāti, kā arī brauktuves asfalta seguma slikto stāvokli un krustojumu nepārredzamību. Vienojās, ka tiks nodots ielas uzturētājiem apsekot brauktuves stāvokli un informēt par nepieciešamajiem pasākumiem.
- Kreisās nogriešanās joslas izbūvi Tēriņu ielas un Robežu ielas krustojumā virzienā no Mārupes uz Rīgu.
- Mārupes novada un Rīgas pilsētas robežielu centralizētas ūdensapgādes un centralizētas kanalizācijas pakalpojumu zonu saskaņošanu atbilstoši tehniskajām iespējām.
- Iespējām kopīgai sadarbībai veloceļu tīkla attīstībā (Veloceļš gar Mārupīti, sākas pie Dauguļu ielas un iet līdz Arkādijas parkam u.c.).
Rīgas domes Satiksmes departamenta pārstāvji uzklausīja Mārupes novada Domes speciālistu priekšlikumus satiksmes drošības uzlabošanai un iespēju robežās piedāvās risinājumus. Sanāksmes laikā speciālisti vienojās par savstarpēju sadarbību, apmainoties ar kontaktiem operatīvākai informācijas apmaiņai.