Sabiedrība

Kolektīvie iesniegumi

Par slēgtas futbola halles izveidi Mārupes novadā

2025. gada 31. janvāris

Projekta virzība kolektīvajam iesniegumam par slēgtas futbola halles izbūvi

2025. gada 29. janvārī Mārupes novada pašvaldības dome (turpmāk – dome)  pieņēma lēmumu Nr. 44 (prot. Nr. 1) “Par saistošo noteikumu Nr. 3/2025 „Par Mārupes novada pašvaldības 2025. gada budžeta apstiprināšanu” apstiprināšanu”, ar kuru dome apstiprināja 2025.gada pašvaldības budžetu un šajā domes sēdē arī pieņēma lēmumu Nr. 10 (prot Nr.1) “Par Mārupes novada Attīstības programmas 2022.-2028. gadam aktualizētā rīcības plāna un investīciju plāna 2025.-2027. gadam apstiprināšanu”, ar kuru apstiprināja Mārupes novada Attīstības programmas 2022. – 2028. gadam aktualizēto rīcības plānu un investīciju plānu.

Jautājums par piepūšamā stadiona izbūvi tika izskatīts 2025. gada pašvaldības budžeta un investīciju plāna 2025. – 2027. gadam sagatavošanas procesā. Projekts ir iedzīvotāju iniciatīva, kas pašvaldības investīciju plāna vērtēšanas procesā saņēma vienu punktu un šobrīd ir klasificēts kā otrās prioritātes projekts. 2025.gada investīciju plāna pirmajā prioritātē iekļautie projekti atbilstoši vērtēšanas kritērijiem saņēma vismaz 3 punktus. Tas nozīmē, ka 2025. gada pašvaldības budžeta ietvaros būvprojekta izstrādei (kas ir pirmā kārta investīciju projektam) finansējums nav piešķirts.

Vēršam uzmanību, ka 2025. gada pašvaldības budžets un investīciju plāns izstrādāts, balstoties uz 2024. gada 27. martā apstiprinātajiem noteikumiem “Pašvaldības budžeta izstrādāšanas un izpildes kārtība”. Saskaņā ar šiem noteikumiem investīciju plāna priekšlikumi tiek izvērtēti, ņemot vērā šādus kritērijus:

•  Noslēgts līgums/saistības (pārejošie līgumi, saistošie noteikumi, pieteikumi ES fondiem) – 2 punkti;
•  Izstrādāts un spēkā esošs būvprojekts – 1 punkts;
•  Eiropas Savienības fondu vai citu ārējo finanšu instrumentu  līdzfinansējums – 2 punkti;
•  Iedzīvotāju iniciatīvu projekts – 1 punkts;
•  Stratēģiski nozīmīgs investīciju projekts (vairāk kā vienā apkaimē) – 1 punkts;
•  Vides pieejamība – 1 punkts;
•  Iekļauts aktuālajā trīs gadu investīciju plānā – 1 punkts. 

Papildus informējam, ka, iekļaujot iniciatīvu 3 gadu rīcības un investīciju plānā 2025. – 2027.gadam, pirms virzīt šādai iniciatīvai būvprojekta izstrādi budžeta ietvaros, ir nepieciešama izbūves vieta, kas esošajā brīdī nav izvēlēta, kā arī nav pieejama, lai nekavējoties uzsāktu projekta izstrādi. Ekspertes S.Luikas norādītajā atzinumā potenciālā izbūves vieta Tīrainē sporta un aktīvās atpūtas teritorijā saskaņā ar spēkā esošo lokālplānojumu neatbilst noradītajiem apbūves noteikumiem.

Apkopojot augstākminēto, 2024. gadā iesniegtais priekšlikums par piepūšamā futbola stadiona izbūvi attiecīgi kā jaunā iniciatīva tā ir atbalstīta iekļaušanai trīs gadu investīciju plānā 2025. – 2027.gadam un izvērtējama kontekstā ar izstrādē esošo sporta nozares stratēģiju.

Ar Mārupes novada pašvaldības 2025. gada investīciju projektiem var iepazīties ŠEIT.


2025. gada 9. janvāris

Projekta virzība kolektīvajam iesniegumam par slēgtas futbola halles izbūvi

Šobrīd notiek darbs pie 2025. gada pašvaldības budžeta sagatavošanas, tajā skaitā investīciju plāna izveides, lai nodrošinātu stratēģisku pašvaldības attīstību un iedzīvotāju vajadzību nodrošināšanu.
Jautājums par slēgtas piepūšamās futbola halles izbūvi tiks izskatīts sporta infrastruktūras attīstības kontekstā, kā arī papildu ņemot vērā finansiālos, tehniskos un juridiskos aspektus, 2025. gada 29. janvāra domes sēdē. 
Šajā domes sēdē plānots apstiprināt 2025. gada pašvaldības budžetu, tai skaitā pašvaldības investīciju plānu 2025. gadam.

 


2024. gada 9. oktobris

Projekta virzība kolektīvajam iesniegumam par slēgtas futbola halles izbūvi

2024. gada 25. septembrī Mārupes novada pašvaldības domes sēdē tika ziņots par kolektīvā iesnieguma par piepūšamās futbola halles izbūvi virzību. Izpilddirektore Agnese Jankuna informēja, ka šī gada 24. maijā Mārupes novada pašvaldībā tika saņemts kolektīvais iesniegums ar iniciatīvu “Par piepūšamā stadiona izveidi Mārupē”, un 26. jūnija domes sēdē deputāti lēma, ka nepieciešams organizēt darba grupu atzinuma sniegšanai par slēgtas futbola halles izbūves realizēšanas iespējām Mārupes novadā. 

Jūlija sākumā tika sasaukta pirmā darba grupa, kurā piedalījās pašvaldības speciālisti, biedrības “Mārupes futbols” un Latvijas Futbola federācijas pārstāvji, un 23. jūlija sanāksmē nolemts piesaistīt darba grupai neatkarīgu ekspertu, kas, balsoties uz izstrādāto pašvaldības darba uzdevumu, veic izpēti un sniedz atzinumu par piepūšamā stadiona izbūves realizācijas iespējām Mārupes novadā. Līdz ar to Pašvaldībā noslēgts līgums ar eksperti Signi Luiku, kurā vienojās, ka eksperts  ar  saviem materiāliem, darbaspēku veiks izpēti un sniegs atzinumu par piepūšamā stadiona izbūves realizācijas iespējām Mārupes novadā.  

Darba uzdevums paredzēja ekspertam  veikt izpēti un sniegt atzinumu, kas ietver trīs sadaļas: 

  1. esošās situācijas raksturojums - teritorijas īss apraksts (pašvaldība, teritorijas apjomi, iedzīvotāju skaits, īpaši kontekstā ar sporta eko sistēmu – sporta bāzes, sporta veidi, komandas, izglītības iespējas un tamlīdzīgi), un sporta infrastruktūras raksturojums, tajā skaitā piepūšamās halles iespējamības izvērtējums (tehniski, juridiski, finansiāli, sociālā un vides iespējamība, sociālekonomiskie ieguvumi, atbilstība Mārupes novada pašvaldības plānošanas dokumentiem); 

  1. pastāvošās problēmas sporta infrastruktūrā un to risinājuma alternatīvas, tajā skaitā risku analīze, īstenošanas alternatīvu finanšu salīdzinājums, piemēram investīciju un ekspluatācijas izmaksas, finansēšanas avoti; 

  1. projekta īstenošanas labākās alternatīvas novērtējums, tajā skaitā minēt mērķus, ieguvumus, raksturot tehniskos, kā arī institucionālos un organizatoriskos aspektus, un novērtēt potenciālo projekta realizācijas laika grafiku. 

2024. gada 25. septembra Domes sēdē S.Luika informēja par esošo situāciju sporta jomā novadā, iezīmējot to, cik daudz un kā tuvāko gadu laikā mainīsies audzēkņu skaits dažādās vecuma grupās, kā arī stāstīja par plānoto sporta infrastruktūras attīstību novadā. Eksperte raksturoja situāciju Mārupes novada Sporta skolā, atzīmējot, ka futbola interešu izglītības programmā 2024./2025. mācību gadā uzņemti 80 audzēkņi, savukārt 30 bērniem nav bijusi iespēja uzsākt futbola treniņus esošās sporta infrastruktūras noslodzes dēļ. 

Darba grupās tika izskatīti pieci iespējamie scenāriji slēgtas futbola halles izbūvei: 

  1. piepūšamās futbola halles būvniecība Tīrainē; 

  1. paneļveida halles būvniecība Kantora iela 97; 

  1. sporta laukuma nosegšana ar angāra tipa konstrukciju Mārupes pamatskolas sporta laukumā; 

  1. sporta laukuma nosegšana ar angāra tipa konstrukciju Mārupes Sporta centra sporta laukumā; 

  1. sporta laukuma nosegšana ar angāra tipa konstrukciju futbola laukumā Piņķos. 

Ņemot vērā veikto analīzi par katra iespējamā scenārija ieguvumiem un izaicinājumiem, darba grupas atzinums - kā potenciāli piemērotākais risinājums bērnu un jauniešu futbola treniņiem un sacensībām ir būvēt slēgto mākslīgā seguma piepūšamo futbola halli Tīrainē. Izmaksu diapazons šāda veida hallei Tīrainē varētu būt no 600 000 līdz 1 200 000 eiro. Latvijas Futbola federācija varētu piedāvāt līdzfinansējumu halles karkasa un laukuma seguma iegādei, kas samazinātu izdevumus, taču pašvaldības pienākumos būtu atrast vietu halles būvniecībai, būvniecības darbu realizācija un infrastruktūras uzturēšana. 

Darba grupa veica arī iedzīvotāju aptauju, kurā piedalījās 482 respondenti, un, lai arī sagatavotais ziņojums norāda uz pārliecinošu atbalstu projekta realizēšanai, tomēr viens no izaicinājumiem ir infrastruktūras pieejamība un sabiedriskā transporta trūkums Tīrainē. 

Šobrīd tiek gatavots priekšlikums izvērtēt slēgtās futbola halles projektu Mārupes novada pašvaldības Investīciju plāna 2022. - 2025.gadam sporta infrastruktūras attīstības kontekstā, kā arī papildu ņemot vērā finansiālos, tehniskos un juridiskos aspektus.  

 


2024. gada 27. jūnijs

Aktuālā informācija par pašvaldībā saņemtā kolektīvā iesnieguma virzību

Šī gada 24. maijā Mārupes novada pašvaldībā tika saņemts kolektīvais iesniegums ar iniciatīvu “Par piepūšamā stadiona izveidi Mārupē”. Atbilstoši “Pašvaldību likumā” noteiktajai kārtībai, iesniegums tika izvērtēts un tā parakstītāju dati pārbaudīti Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldē.

Pašvaldības vadība, saņemot iesniegumu, tikās ar iesniedzēju pārstāvjiem, lai izrunātu turpmākās rīcības un vienotos par to, ka vajadzīga plašāka izpēte par atbilstošas infrastruktūras iespējām kopumā. Sarunās nonākts pie kopsaucēja, ka nepieciešams doties pieredzes apmaiņas vizītēs uz citām pašvaldībām, lai izvērtētu visus ietekmējošos faktorus, tostarp ekonomisko pamatojumu, kas ļautu tālāk virzīt izsvērtus priekšlikumus pašvaldības domes deputātiem lēmuma pieņemšanai, kontekstā ar citiem investīciju un attīstības projektiem novadā. 

19. jūnijā šis iesniegums tika izskatīts Sociālo, izglītības, kultūras un sporta jautājumu komitejā un virzīts apstiprināšanai kārtējā domes sēdē. 26. jūnija domes sēdē deputāti nebalsoja konkrēti par piepūšamā stadiona izveidi, bet gan par kolektīvā iesnieguma tālāku virzību likumā noteiktajā kārtībā. Sēdē deputāti lēma, ka nepieciešams organizēt darba grupu atzinuma sniegšanai par piepūšamā stadiona izbūves realizēšanas iespējām Mārupes novadā. Situācijas pārskats darba grupai jāizstrādā līdz 2024. gada septembra kārtējai domes sēdei.

Atbilstoši “Pašvaldību likumam” aktuālā informācija par kolektīvā iesnieguma virzību un ar to saistītām rīcībām pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē tiks atjaunota ne retāk kā vienu reizi trīs mēnešos.

2024. gada 26. jūnija lēmums "Par kolektīvā iesnieguma izskatīšanu"

 

Informācija sadaļā atjaunota 05.02.2025.