2015.gada decembrī apstiprināta Mārupes novada tūrisma attīstības stratēģija un ir pamats Mārupes novada Domes rīcību un investīciju mērķtiecīgai plānošanai tūrisma nozares attīstībai un popularizēšanai.
Dokuments izstrādāts 5 gadu periodam no 2016.-2020.gadam un tapis sadarbībā ar novada tūrisma uzņēmējiem, kā arī ņemti vērā novada iedzīvotāju ieteikumi un vēlmes attiecībā uz nozares tālāko attīstību, kas apzinātas 2014.gada nogalē veiktajā iedzīvotāju aptaujā par tūrisma attīstības iespējām Mārupes novadā.
Tūrisms arvien biežāk tiek minēts, kā viens no teritorijas attīstības veicinātājiem. Tūrisma ziņā mazāk attīstītām vietām, kā Mārupes novads, tūrisms ir skatāms plašākā kontekstā – nevis kā ražojoša ekonomiska nozare, bet gan kā līdzeklis vietas izaugsmei un pievilcības veicināšanai.
Lai gan tūrisms nav nozare ar ko tipiski asociējas Mārupes novads, šajā jomā darbojas pietiekoši liels skaits objektu un pakalpojumu sniedzēju. Stratēģijas izstrādes laikā Mārupes novadā identificēti 112 objekti un pakalpojumi, kas ir saistīti ar tūrisma nozari.
2016.gadā saskaņā ar izstrādāto dokumentu paredzēts:
- turpināt jau 2014.gadā uzsākto sadarbību ar novada tūrisma uzņēmējiem, pašvaldībai pārstāvot arī novada tūrisma attīstības intereses reģionālās un valsts mēroga tūrisma aktivitātēs;
- nodrošināt informācijas par novada tūrisma piedāvājumu pieejamību (jauna sadaļa “Tūrisms” pašvaldības mājaslapā www.marupe.lv, u.c.);
- iestāties pašvaldībai reģionāli atilstošajā tūrisma asiciācijā (Vidzemes tūrisma asociācija);
- veikt novada tūrisma mārketinga aktivitātes (novada tūrisma ceļvedis un citi tematiski materiāli, reklāmas klips par Mārupes novada atpūtas piedāvājumu);
- turpināt uzsākto darbu pie novada dabas teritoriju labiekārtošanas plānošanas atpūtas vajadzībām (virziena norādes uz novada tūrisma objektiem, tūrisma informācijas stendu informācijas atjaunošana, velomaršrutu marķēšana, u.c.);
- pieejamā ES fondu finansējuma piesaiste rekreācijas objektu labiekārtošanai novada iedzīvotājiem un viesiem;
- novada iedzīvotāju iesaiste tūrisma attīstības veicināšanā un aktīvās atpūtas pasākumos (aktīvā tūrisma sezonas atklāšana un noslēgums, fotokonkurss, u.c.).