Ceturtdien, 22.janvārī, Satiksmes ministrijā notika kārtējā Eiropas sliežu platuma dzelzceļa projekta "Rail Baltica" uzņēmumu un iestāžu tehniskās darba grupas, kā arī pašvaldību darba grupas sanāksme. Tās laikā pilnsabiedrība "RB Latvija" iepazīstināja ar sagatavotajiem diviem pamattrases maršruta variantiem Latvijā.
Šajā sanāksmē Mārupes pašvaldību pārstāvēja Mārupes novada Domes Attīstības komitejas priekšsēdētājs Pēteris Pikše. Uzzinot, ka attiecībā uz pamattrases atzaru nav ņemti vērā iepriekšējie Mārupes pašvaldības iebildumi tam, ka ievads lidostā “Rīga” un Krievsalā varētu šķērsot Mārupes novadu, Peteris Pikše uzstājās ar kritisku uzrunu.
Pirmkārt, deputāts atkārtoti vērsa uzmanību tam, Mārupes pašvaldība atbalsta projekta “Rail Baltica” pamattrases izbūvi Latvijā, taču neloģiska un ekonomiski nepamatota ir plānotā dzelzceļa atzara izbūve cauri blīvi apdzīvotai teritorijai – Mārupes pašvaldības gadījumā Vētras ciemam.
“Ir pilnīgi neloģiski pasažierus, kuri visātrākā veidā un laikā vēlas nokļūt Tallinā, Helsinkos vai Berlīnē, aizkavēt ar nevajadzīgu atzaru - loku uz lidostu, kur gribētu izkāpt, labākajā gadījumā, tikai daži procenti no vilciena pasažieriem. Turklāt projekta veidotāji nevar uzrādīt aprēķinu metodiku un vērtētos kritērijus tam, kāpēc tieši šīs dzelzceļa līnijas atzars būtu virzāms caur lidostu,” norādīja P.Pikše.
Otrs būtisks iebildums ir tas, ka piedāvātais “Rail Baltica” pamattrases atzara variants paredz šķērsot jaunizveidoto Vētras ciemu, kur šobrīd notiek strauja apbūve un pašvaldība ieguldījusi lielus līdzekļus jaunu komunikāciju izbūvei. Līdz ar šādu pamatlīnijas trasējumu Mārupes novada teritorijā, netiek ņemti vērā Mārupes novadā apstiprinātie ilgtermiņa attīstības un teritorijas plānojuma dokumenti.
Visbeidzot, jau šobrīd uz lidostu un tās pieguļošo teritoriju katru dienu ir jānokļūst aptuveni 8000 darbinieku un 20 000 pasažieru kopā ar viņu pavadītājiem. Tas ir pietiekošs pamatojums tam, kāpēc Mārupes pašvaldībai kopā ar Rīgas Domi būtu straujāk jārisina tramvaju līnijas izveidošana, lai savienotu Rīgas centru ar lielveikalu “Spice” un lidostu “Rīga”.
Ja Mārupes pašvaldības iebildumi netiks ņemti vērā un gaidāmajās sabiedriskajās apspriedēs tomēr tiks prezentēts pašreizējais pamattrases atzara variants, aicinām Mārupes iedzīvotājus nebūt vienaldzīgiem un piedalīties sanāksmēs, paužot arī savu viedokli.