Konkurss “Mammu bizness Mārupē”

14.09.2021.

Mārupes novada pašvaldība šogad otro gadu izsludināja biznesa idejas konkursu “Mammu bizness Mārupē”, lai atbalstītu Mārupes māmiņas, kas paralēli bērnu audzināšanai vēlas īstenot kādu savu biznesa ideju. Konkursa rezultātā līdzfinansējums biznesa idejas realizēšanai šogad ir piešķirts četrām mārupietēm – Elīnai Nelsonei, SIA “Crunchy”; Anastasijai Jahovai, SIA “PK Mode”; Kristiānai Šakinai – Novikai, SIA “Little Foot” un Jūlijai Lācei, zīmols “Saldā paradīze”.


Konkursa finālistes jau ir noslēgušas līgumus līdzfinansējuma saņemšanai un aktīvi darbojas, lai īstenotu savas ieceres, pilnveidotu plānus un attīstītu izvirzītos mērķus. Katra biznesa ideja ir atšķirīga, tāpēc bija interesanti uzzināt idejas autoru izvēli darboties konkrētajā uzņēmējdarbības virzienā. Lai to noskaidrotu, visām konkursa finālistēm jautājām, kāpēc viņas izvēlējās īstenot tieši šādu biznesa ideju?


Viena no finansējuma saņēmējām konkursā ir Elīna Nelsone, kura ir nodibinājusi savu uzņēmumu SIA “Crunchy”, kas nodarbojas ar veselīgu un uzturvielām bagātu saldumu ražošanu. Elīna pati par sevi stāsta: “Esmu mamma divām brīnišķīgām meitenēm un sieva savam lieliskajam vīram. Esmu uzaugusi vidē, kur ēst gatavošana nav sveša, jo maniem vecākiem ir uzņēmums sabiedriskās ēdināšanas nozarē. Jau kopš bērnības esmu bijusi aktīva un sportiska meitene, kura 10 gadus aizvadīja hokeja laukumā. Veselīga uztura ieviešana ikdienā un apzinātas rūpes par savu ķermeni aizsākās aptuveni 19 gadu vecumā, kad sapratu, ka vēlos kļūt slaidāka un justies labāk. Joprojām ikdienā ļoti cenšos izvērtēt, kādu pārtiku iegādājos un ko gatavoju savai ģimenei.”
Elīnas ideja par uzņēmuma SIA “Crunchy” izveidošanu radusies, esot bērna kopšanas atvaļinājumā ar otro bērniņu. Kā viņa pati saka: “Sāku arvien vairāk pievērsties dažādu saldumu gatavošanai. Eksperimentēju ar garšām, izejvielām, našķu veidiem, jo mūsu ģimene ir saldumu mīļi, bet veikalos piedāvātie gardumi lielākoties ir neveselīgi. Savukārt veselīgie saldumi bieži vien neuzrunā bērnus, tādēļ cenšos gatavot tā, lai arī mazie kārumnieki būtu apmierināti. Vēlāk ar saviem gardumiem cienāju draugus, kuri pamudināja tos piedāvāt arī citiem. Tā aizsākās ideja par “Crunchy” - hobiju, kas cilvēkus iepazīstinātu ar organismam vērtīgu uzturu, sniegtu enerģiju un labsajūtu. Nu jau varu sacīt, ka esmu atklājusi arī savu radošo pusi, gatavojot ēdienus un pēcāk tos fotografējot. Man patīk baudīt ēdiena estētisko pusi, garšu un skaistumu. Veselīgs var būt arī garšīgs.”
Elīna norāda, ka viņas aktivitātēm var sekot Facebook un Instagram kontos: CrunchyUzkodas, kā arī visa informācija par uzņēmumu un produktiem pieejama mājaslapā: www.crunchyuzkodas.lv.

Crunchy

SIA “Cruchy”, Elīnas Nelsones uzņēmums, nodarbojas ar veselīgu un uzturvielām bagātu saldumu ražošanu.


Anastasija Jahova savu uzņēmumu SIA “PK Mode” ir dibinājusi šogad un paralēli izveidojusi jaunu zīmolu “Pūkainis”. Uzņēmuma pamatdarbība ir apģērbu un aksesuāru ražošana no dabīgiem materiāliem ar oriģinālām un asprātīgām apdrukām. “Pūkainis” ir jauns apģērbu un aksesuāru zīmols ar dzīvnieku ilustrācijām un dažādiem motivējošiem saukļiem. Anastasija uzsver: “Es vēlos, lai cilvēkiem būtu pēc iespējas vairāk dažādu iespēju palīdzēt dzīvniekiem. Pūkainis Shop iedvesmojās no Pukainis.lv platformas, kas palīdz Latvijas patversmju dzīvniekiem atrast sev mīlošas ģimenes un siltas mājas. Secīgi arī radās ideja par apģērbu un aksesuāru zīmolu ar līdzīgu nosaukumu, laisabiedrībā popularizētu cieņu pret cilvēkiem, kuri izvēlas palīdzēt dzīvniekiem. Šī zīmola ideja man ir ļoti tuva un nozīmīga, jo manā ģimenē visi mīlam kaķus un suņus, kuri mūsu dzīvē ienes tik daudz laimes, jautrības un mīlestības.”
Informācija par uzņēmumu un preču zīmes “Pūkainis” piedāvājumu ir pieejama interneta veikalā: www.etsy.com/shop/Pukainis, kā arī var sekot sociālo tīklu kontos: instagram.com/pukainis_shop, facebook.com/pukainis.shop.

Pūkainis

Anastasija Jahova ir izveidojusi zīmolu “Pūkainis” un ražo apģērbus un aksesuārus no dabīgiem materiāliem ar dzīvnieku ilustrācijām. 

 

Kristiāna Šakina-Novika ir uzņēmuma SIA “Little Foot” idejas autore, divu meitu māmiņa, kas paralēli vēl citām prasmēm un nodarbēm ir apņēmības pilna izveidot rotaļu mājas bērniem ar izstrādātām interjera niansēm.

Kristiāna par savu ideju saka: “Ideja par produkta radīšanu bērnu izaugsmei man radās pirms nepilniem diviem gadiem, kad jaunākā meita bija ienākusi ģimenē. Man vienmēr sirdij saistošas ir bijušas interjera nianses. No domas par realitāti kļuva bērnu istabas pilnveidošana, kad sienas tika “atdzīvinātas”. Pēc nepilna gada atkal pieķēru sevi pie domas, ka vēlos kaut ko radīt, un kā nākamais papildinājums bija filca sejas masku gatavošana dažādām bērnudārza ludziņām vai rotaļām mājas apstākļos. Līdz beidzot nonācu līdz domai – rotaļu mājas bērniem. Izšķirstīju Latvijas mājražotāju pieejamos modeļus, arī vairumtirdzniecības veikalu piedāvājumu, bet mājiņu, kuru patiesi vēlētos pirkt saviem bērniem, tā arī neatradu. Sapratu, ka varu arī pati mēģināt to radīt. Tad kā pirmais tapa datorizēts 3D modelis, kuru veidojot sapratu, kādos toņos vēlos māju redzēt, lai tā nebūtu standarta rozā leļļu māja, bet gan vide, kas būtu piemērota arī puišu acīm. Ar galdnieka palīdzību tapa karkass un mēbeles pirmajai rotaļu mājai. Pati izveidoju mazās interjera detaļas (sedziņas, glezniņas, paklājus), kuras mājiņai piešķir realitātes formu, kā arī bērniem vieglāk palīdz iejusties spēļu lomās. Šī demo māja šobrīd papildina manu mazo cilvēku ikdienu. Vērojot savus bērnus, ar prieku redzu, kā šī ideja palīdz attīstīt mazo cilvēku savstarpējo komunikāciju, kas arī bija galvenā doma šī projekta tapšanai – bērna attīstības veicināšana.” Kristiānas aktivitātēm var sekot Facebook kontā: @Little Foot un Instagram kontā: @little.foot.lv.

Little foot

Kristiāna Šakina–Novika, uzņēmuma SIA “Little Foot” idejas autore, izgatavo skaistas rotaļu mājiņas bērniem. 

 

Jūlija Lāce ir mārupiete, kas gatavo dažādu kūku un saldumu izstrādājumus “Saldā Paradīze”, galveno uzsvaru liekot uz mussa kūku un makarūnu gatavošanu. Jūlija par savu izvēli darboties tieši konditorejas nozarē stāsta: “Ideja radīt kūkas man radās otrā bērniņa gaidībās, kad tās tika gatavotas meitiņai katru mēnesi cipara veida formā. Ļoti iepatikās gan gatavot, gan dekorēt un sanāca ļoti garšīgi! Svinības bija katru mēnesi. Visi viesi slavēja kūkas, un vīrs pastāstīja, ka viņa mamma kādreiz ir gatavojusi kūkas pēc pasūtījuma. Draugi lūdza, lai pagatavoju arī viņu svinībām kūkas, tad parādījās dažādas vēlmes, katrs gribēja kaut ko citu, viens napoleonu, otrs medus kūku, trešais ciparkūku. Varēju izpausties un arī izmēģināt kaut ko jaunu. Vienā dienā pamodos un sapratu, ka mussa kūkas ir tas, kas man pašai visvairāk garšo, aizgāju mācīties, ieguvu zināšanas un tagad arī esmu gatava dalīties ar savām zināšanām un pieredzi. Gatavojot pēc pasūtījuma, esmu saņēmusi un joprojām saņemu tik daudz pozitīvu vārdu, kas dod spēku un motivāciju spert nākamo un nākamo soli. Esmu ļoti pateicīga Mārupes domei par šo iespēju.” “Saldā Paradīze” mājaslapa vēl ir izstrādes procesā, bet Jūlijas gaitām var sekot: facebook.com/saldaparadize un instagram.com/salda_paradize.

Saldā Paradīze

Jūlijas Lāces gatavotās garšīgās kūkas un saldumu izstrādājumus “Saldā Paradīze” ir novērtējuši gan radi, gan draugi.

Kopumā konkursā tika saņemti 13 projektu pieteikumi jaunu biznesa ideju izveidošanai un attīstīšanai. Kopējais konkursa ietvaros pieejamais līdzfinansējums ir 12 000 eiro, maksimālais viena projekta realizācijai pieejamais līdzfinansējums ir 3 000 eiro.

Jolanta Kursiša,
uzņēmējdarbības speciāliste