Janvāris izglītības iestādēs

03.02.2025.

No 13. līdz 22. janvārim izglītības iestādēs notika 1991. gada barikāžu atceres pasākumi

Klašu audzinātāji vadīja klases stundas par 1991. gada barikādēm un to nozīmi Latvijas vēsturē. Skolās viesojās Muzeobuss ar interaktīvām nodarbībām par barikāžu laiku, skolu pagalmos tika iedegti ugunskuri barikāžu laika atcerei.

Jaunmārupes pamatskolas logopēde Janeta Sprūža skolēniem vada neiroaktivizācijas nodarbības pēc Crispiani metodes

 

Tā ir uz kustību koordināciju balstīta mācīšanās metode. Neiroaktivizācija nav vienkāršu darbību atkārtošana. Lai notiktu izmaiņas smadzeņu darbībā, ir nepieciešama domāšanas (kognitīvā) iesaiste. Jau vairākas klases savās stundās ir izmantojušas šo iespēju un ļoti atzinīgi to novērtē.

 

21. janvārī Mārupes Valsts ģimnāzijā administrācija tikās ar Spānijas Izglītības un zinātnes ministrijas pārstāvi

Vizītes mērķis bija pārrunāt iespējas veicināt spāņu valodas mācības Latvijā un attīstību Mārupes Valsts ģimnāzijā. Šī tikšanās iezīmē nozīmīgu soli tālākajā sadarbībā ar Spānijas vēstniecību.

 

Janvāra izskaņā Latvijas Valsts ģimnāziju vadītāji tikās Mārupes Valsts ģimnāzijā, lai pārrunātu aktuālos jautājumus, tostarp, uzņemšanas noteikumus proģimnāzijas un ģimnāzijas klasēs

Īpaša uzmanība tika pievērsta jaunā atlīdzības modeļa ieviešanai un tā praktiskajai pielietošanai, kā arī valsts pārbaudījumu informācijas sistēmas izaicinājumu problemātikai ar skolēnu uzņemšanu augstskolās. Diskusiju rezultātā pieņemtie lēmumi tiks nodoti tālākai izvērtēšanai Izglītības un zinātnes ministrijas pārstāvjiem.

 

31. janvārī Mārupes pamatskolu apmeklēja Izglītības un zinātnes ministrijas un Valsts izglītības attīstības aģentūras pārstāvji, lai izzinātu skolas pieredzi iekļaujošās izglītības veicināšanā

Mārupes pamatskolā aptuveni 10 % skolēnu tiek nodrošinātas iekļaujošās izglītības iespējas.

Skolas vārds arvien biežāk izskan iekļaujošās izglītības kontekstā, tādēļ skolai ne tikai jānodrošina pielāgots mācību process, bet jāatrod laiks, lai par savu pieredzi, ikdienas darbu, izaicinājumiem stāstītu arī citiem, iedvesmojot darboties šajā nebūt vieglajā, bet ļoti būtiskajā jomā.

 

 

Apzinoties, ka mūsdienu realitātē tieši pirmsskolas vecumā, kad bērniem rodas interese par digitālajām ierīcēm, var sākt mācīt tās lietot jēgpilni, jau vairākus gadus PII "Zeltrīti" mācību procesā izmanto dažādus mācību robotiņus

Izglītības iestāde ir iegādājusies vairākus jaunus robotus, kurus var izmantot gan grupiņās, gan āra nodarbībās.

 

Pirmsskolas izglītības iestādē “Saimīte” janvārī tika organizētas interaktīvas mūzikas nodarbības

Nodarbībās tika aktivizētas bērnu iepriekšējās zināšanas un prasmes kultūras un pašizpausmes mācību jomā (mūzika, deja, muzicēšana un pašizpausme), sociālā un pilsoniskā mācību jomā – sadarboties komandā, īstenot kopīgo uzdevumu, zināšanas un prasmes klausīties, atbildēt uz jautājumiem.

 

Babītes pirmsskolas izglītības iestādes bērni janvārī mācās par Visumu un dodas ekskursijā uz Kosmoparku Rīgā

Bērni iepazina tādus Kosmosa noslēpumus kā staigāšana pa Jupiteru, izbaudot pastiprinātu gravitāciju, balss ziņas nosūtīšana uz citu planētu ar iespēju dzirdēt, kā tā tur  izklausās, nosvērties un uzzināt savu svaru uz katras no Saules sistēmas planētām.  Bērni arī devās ekspedīcijā pa galaktisko staciju, lai virtuāli izpētītu astronautu ikdienu.

Saimīte janvārīZeltrīti GulbīšiZeltrīti Zeltgalvīši
Babītes PII kosmosparkāNeiroaktivizācijas nodarbībaMVĢ tiekas ar Spānijas pārstāvjiem
Mārupes pamatskola Barikāžu dienai veltītie pasākumiMārupes pamatskola_MuzeobussMārupes Valsts ģimnāzijā tiekas Latvijas ģimnāziju direktori

 

Zeltrīti robotiņu prezentācija 1Zeltrīti robotiņu prezentācija 2Zeltrīti robotiņu prezentācija 3

 

Apkopoja Izglītības, kultūras un sporta pārvalde