Autotransporta direkcija atgādina par nepieciešamību sabiedriskajā transportā paņemt iegādāto braukšanas biļeti

14.04.2022.

Valsts SIA „Autotransporta direkcija” informē, ka darbinieki, veicot kontroles pasākumus autobusos, vairākkārt, konstatējuši, ka ir pasažieru kategorija, kas vieglprātīgi attiecas pret biļetes saņemšanu (pasažieri paši atsakās saņemt biļeti vai nepārliecinās par saņemtās biļetes atbilstību), kā rezultātā netiek ievērots Ministru kabineta 2012. gada 28. augusta noteikumu Nr.599 “Sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanas un izmantošanas kārtība” 19., 20. un 21. punkts, kas nosaka, ka pasažiera braukšanas tiesības sabiedriskajā transportlīdzeklī apliecina biļete (derīga biļete).

Līdz ar to, lai izmantotu sabiedriskā transportlīdzekļa pakalpojumus, pasažierim ir jāiegādājas braukšanas biļeti. Pasažierim ir pienākums iegādāto biļeti saglabāt līdz brauciena beigām. Ja biļete netiek paņemta, autobusu vadītājiem rodas iespēja par braucienu saņemto naudu nereģistrēt kases aparātā, kā rezultātā tiek nodarīti zaudējumi valsts budžetam un netiek atspoguļota faktiskā pasažieru plūsma konkrētā maršrutā.     

Ņemot vērā minēto, Autotransporta direkcija aicina Mārupes novada iedzīvotājus būt atsaucīgiem un, ievērojot normatīvajos aktos noteiktās prasības, saņemt (pieprasīt) braukšanas biļeti pie autobusa vadītāja un pārbaudīt braukšanas biļetē norādītās maksas atbilstību faktiski samaksātajai naudas summai, kā arī, konstatējot biļešu tirdzniecības pārkāpumu, nekavējoties vērsties ar sūdzību (sūdzībā norādot pēc iespējas precīzāku informāciju, kas ļautu identificēt konkrēto autobusa vadītāju, piemēram, datums, maršruta numurs, reisa numurs, pieturvietas nosaukums utt.) pie attiecīgā pasažieru pārvadātāja vai Autotransporta direkcijā. Tas palīdz veikt nepieciešamās darbības, lai uzlabotu sniegto sabiedriskā transporta pakalpojumu kvalitāti, t.sk., atklātu negodprātīgus autobusu vadītājus.

Saziņai:

Valsts SIA "Autotransporta direkcija” informatīvais tālrunis 67280485, e-pasts: info@atd.lv.