Kā veidot sava produkta iepakojumu? Ko šajā jomā paveikuši citi novadu mājražotāji? Lai dotu iespēju mājražotājiem iepazīties, dalīties pieredzē un pilnveidot zināšanas ar speciālistiem, 16. martā Mārupes novada dome kopā ar biedrību “Pierīgas partnerība” organizēja pirmo semināru mājražotāju un amatnieku prasmju pilnveidošanas ciklā, šoreiz — par iepakojumu.
Pasākums norisinājās SIA “Multipack” un pulcēja vairāk nekā 40 dalībniekus no visas Pierīgas, tostarp Babītes, Mārupes un Olaines novadiem. Pasākums tika veidots, ļaujot dalībniekiem pievērsties gan pašiem savai produkcijai, gan izvērtēt citu veikumu, gan uzklausīt un pilnveidot zināšanas no nozares profesionāļiem un jau pieredzējušiem ražotājiem.
Pasākumu iesāka organizatori Mārupes novada dome (par Mārupes novada iespējām uzņēmējdarbībai lasi šeit, prezentācija šeit) un biedrība “Pierīgas partnerība”, stāstot par jau esošajām iespējām un turpmākajiem plāniem (prezentācija). “Pierīgas partnerība” piedāvā Olaines, Mārupes un Babītes novadu mājražotājiem un amatniekiem popularizēt savu produkciju stendā “Darināts un ražots mūsmājās” Jaunmārupē; īstenojot sabiedrības virzītas vietējās attīstības stratēģiju un LEADER pieeju, mājražotājiem pieejams atsevišķs finansējums sava uzņēmuma attīstīšanai, iegādājoties pamatlīdzekļus; izveidota facebook grupa “Pierīgas partnerības mājražotāji un amatnieki”, kurā iespējams dalīties pieredzē un uzzināt papildu informāciju; kā arī piedalīties turpmākās apmācībās par fotografēšanu un komunikāciju.
Pasākuma turpinājumā ar dalībniekiem darbojās Kristīne Joanna Golubeva, sertificēta personīgās izaugsmes un biznesa trenere, kas ar Disneja stratēģijas palīdzību veicināja dalībniekus pievērsties savam produktam un plāniem (izdales materiāls). Disneja stratēģijā iesaistās sapņotājs, kritiķis un reālists — iejūtoties visās šajās lomās, dalībnieki arī dalījās savos plānos ar citiem apmeklētājiem un kopīgi meklēja risinājumus.
Pauzē dalībniekiem bija lieliska iespēja iepazīties ar pasākuma vietu — SIA “Multipack” daudzveidīgo piedāvājumu un pārrunāt dažādus tehniskos jautājumus (tostarp daudzumu, prasības, iespējas u.c.) ar uzņēmuma speciālistiem (prezentācija). Uzņēmums ir pretimnākošs, piedāvājot dažādas iespējas arī mazajiem uzņēmumiem.
Pēc pašrefleksijas dalībniekiem bija iespēja pilnveidot zināšanas par produkta vizuālā noformējuma tehniskajām niansēm, no datordizaineres Andas Niedras uzzinot par dažādiem logo veidiem, pieprasījuma veidošanu un komunikācijas prasībām ar datordizaineru, kā arī jaunākajām tendencēm uzņēmuma zīmola izveidē (prezentācija). Mājražotāji aicināti apzināties, kādu vizuālo noformējumu un kāpēc tieši tādu savam produktam izdomājuši viņi paši un sazināties ar speciālistiem, meklējot labākos risinājumus.
Pasākumu uz iedvesmojošas nots noslēdza Jūlijas Gifordas (Gifford) vainags.com pieredzes stāsts — par veiksmēm un neveiksmēm, par mērķgrupu, par personīgu pieeju noformējuma veidošanā, par to, kā sasniegt un īstenot savu ideju, tai ticot un uzņēmīgi darbojoties!
Iepazīsties arī arī materiālu par galvenajiem normatīvajiem aktiem, kas regulē marķējumu.
Paldies visiem dalībniekiem, Mārupes novada domei un SIA “Multipack” par viesmīlību! Aicinām sekot un iesaistīties arī turpmākajos pasākumos — viens no tiem jau 25. aprīlī Olainē par fotografēšanu un tās nozīmi produkcijas noieta veicināšanā.