2. septembrī Babītes vidusskola uzsāka dalību starptautiskajā “Erasmus+” projektā “Uzvedība un labklājība skolā un reālajā dzīvē”, sadarbojoties ar skolām no Francijas, Itālijas un Polijas.
Šis projekts tapa, balstoties uz novērojumiem, kuru rezultātā tika konstatēts, ka pēc ilgstošās izolācijas Covid-19 pandēmijas laikā jaunieši aizvien biežāk saskaras ar problēmām, kas saistītas ar emocionālā un mentālā stāvokļa pasliktināšanos, sociālo distancēšanos un depresiju, kas bieži noved pie pašizolācijas, intereses zuduma par reālo dzīvi un nespēju justies laimīgiem ikdienā. Projekta aktivitāšu galvenais mērķis ir analizēt šīs problēmas, apzināties šo problēmu cēloņus un mēģināt rast iespējamos risinājumus.
Projekta pirmā mobilitāte notika šā gada 3.–8. novembrī Itālijas pilsētā Čezēnā, kur tikās visu četru dalībvalstu komandas. Pirmās mobilitātes tēma bija “Informētības veicināšana” (“Raising Awareness”), kuras mērķis bija apzināties un definēt uzvedības un labbūtības problēmas mūsdienu jauniešu vidū gan skolā, gan ārpus tās. Nodarbības notika divās partnerskolās – Pascal Comandini un Versari Macrelli. Babītes vidusskolu šajā mobilitātē pārstāvēja pieci 11. klašu skolēni, kā arī skolotāja Diāna Ozčifte un skolas direktore Ilze Rozenberga. “Bija iespēja iegūt dziļāku izpratni par kultūras daudzveidību un to, kā atšķiras izglītības sistēmas visā pasaulē, konkrēti – vairāk iegūt izpratni par Itālijas izglītības sistēmu. Runājot ar skolas skolēniem un klausoties skolotājos, guvu ieskatu vairāk par to, kā izskatās viņu skolas/darba dienas un ka kulturāli ir lietas, kas ir citādākas.” (Emīlija Strauta, 11.c klase)
Mobilitātes laikā Babītes vidusskolas skolēni dzīvoja itāļu viesģimenēs, tāpēc viņiem bija iespēja ne tikai gūt priekšstatu par Itālijas izglītības iestādēm, bet arī iepazīt itāļu ikdienas dzīvi un kultūru. “Dzīve viesģimenē atvēra pilnīgi jaunu skatījumu uz vārdu “ģimene”. Bija patiess prieks pieredzēt vietējās itāļu tradīcijas un ieradumus, skatīties, cik ļoti dzīve Itālijā atšķiras no tās, ko dzīvojam mēs šeit, Latvijā. Viesģimenes iepazīstināja ar savu valsti un reģionu. Viesģimenes darīja pilnīgi visu, lai iekļautu mani savā ģimenē, – es apmeklēju dažādus ģimenes pasākumus, iepazinu viņu radus un draugus.” (Marks Matīss Āboliņš, 11.c klase)
Uzturēšanās laikā notika dažādi saliedēšanas pasākumi, sporta aktivitātes un teātra apmeklējumi, darbnīcas ar prezentācijām, kā arī izbrauciens uz gleznaino Marcaboto, kur bija iespēja piedalīties “La Scuola Pace” darbnīcā par Itālijas vēsturi un gūt ieskatu, ko mēs no tās varam mācīties.
“Bija tiešām daudz interesantu aktivitāšu, kas pavēra jaunu redzējumu uz to, ka nav svarīgi, kāds ir cilvēks, un ka pat tad, ja cilvēkam ir kustību traucējumi, viņš var piedalīties jebkāda veida nodarbībās. Man personīgi mīļākā aktivitāte bija sēdošais volejbols, kur piedalījās pilnībā visi, neņemot vērā kustību traucējumus, visiem sejā bija redzams īsts prieks.” (Ralfs Galuza, 11.c klase)
Babītes vidusskolas jaunieši pavadīja daudz laika, komunicējot ar jauniešiem no partnervalstīm, iepazīstot viņus, viņu kultūru, kā arī runājot par kopīgām problēmām. Laiks tika veltīts arī tam, lai iepazītu pašu Čezēnas pilsētu un tās apkaimi. “Pavērojot itāļu attieksmi citam pret citu, bija manāms, ka viņiem nesagādā grūtības pieņemt ikvienu. Lai gan paši itāļi Čezēnu mēdz saukt par “nekurienes vidu”, pilsēta mani pārsteidza ar savu sakoptību un attīstību, it īpaši – salīdzinot ar dažām citām lielākajām Itālijas pilsētām. Grūti bija pierast pie tā, ka itāļiem katra maltīte ir svarīga, tāpēc tam tiek pievērsta liela uzmanība. Interesanti, ka brokastis viņiem pārsvarā ir saldas – visbiežāk tas ir kruasāns ar kafiju.” (Alise Taube, 11.c klase)
Nākamā projekta mobilitāte notiks 2025. gada aprīlī pie mums, Babītes vidusskolā, kur ar prieku uzņemsim mūsu draugus no Itālijas, Francijas un Polijas.
Projekta dalībnieki no Babītes vidusskolas