Eiropas Savienības “Erasmus+” programmas pamatdarbības Nr. 2 (KA2) skolu apmaiņas partnerības projekts “Full STEAM ahead” norisinājās no 2019. gada 1. septembra līdz 2021. gada 31. decembrim.
Projektu īstenoja seši sadarbības partneri:
• projekta koordinators “Holy Family N.S.” (Īrija);
• PII “Zeltrīti” (Latvija);
• Šauļu rajona Kuršēnu bērnudārzs “Eglutė” (Lietuva);
• bērnudārzs “Tallinna Linnupesa Lasteaed” (Igaunija);
• “Fidje barnehage AS” (Norvēģija);
• “CEIP Emilio Carmona” (Spānija).
Vārds STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics) iekļauj zinātni, tehnoloģijas, inženierzinātnes, mākslu un matemātiku. Projekta mērķis bija iepazīties, iemācīties un ikdienā vairāk izmantot digitālos palīglīdzekļus. Apvienojām labākās mācību metodes ar digitālu pieredzi un papildinājumiem.
Kopumā īstenojām 17 mobilitātes – deviņas klātienē un astoņas tiešsaistē. To laikā apguvām tehnoloģiju izmantošanu darbā ar bērniem. Darbība projektā ļāva papildināt arī mūsu pirmsskolas izglītības iestādes materiālo bāzi, lai visas šīs tehnoloģijas varētu izmantot ikdienas darbā. Mūsu iestādē pieejamas šādas tehnoloģijas: gaismas galdi, runājošie knaģi, zaļais ekrāns, intelektuālās rotaļlietas “Ozobot”, “Blu-Bot”, “Makey” un dažādas aplikācijas. Tās veicina koncentrēšanos, uzmanību un padara vienkāršus uzdevumus interesantus.
Runājošie knaģi
Ozobots
Darba vērošana Limasolā, Kiprā, 2021.g.
Kursi Barselonā, Spānijā, 2021. g.
Kursi Florencē, Itālijā, 2019. g.
Eiropas Savienības “Erasmus+” programmas pamatdarbības Nr. 1 (KA1) skolu sektora projekts “Īpašais laiks īpašiem bērniem” norisinājās no 2019. gada 1. jūnija līdz 2021. gada 30. novembrim.
Projektu īstenoja skolu konsorcijs. Konsorcija koordinators – PII “Zeltrīti”; sadarbības partneri – Skultes sākumskolas pirmsskola un Mārupes pamatskolas pirmsskola.
Projekta galvenie mērķi:
1) veicināt izglītojamo ar speciālām vajadzībām integrāciju vispārizglītojošās pirmsskolas izglītības iestādēs, nodrošinot pēc iespējas ātrāku grūtību jomu identificēšanu un atbalsta sniegšanu izglītības iestādē;
2) pedagoģiskā personāla profesionālās kapacitātes paaugstināšana.
Projektā tika īstenotas 22 mobilitātes. Astoņos strukturētos kursos Horvātijā, Maltā, Čehijā, Spānijā, Itālijā un Somijā piedalījās 18 dalībnieces, papildinot zināšanas darbam ar bērniem ar speciālām vajadzībām. Dalībnieces mācījās, kā pārvarēt stresa situācijas un izvairīties no izdegšanas, apguva informācijas un komunikācijas tehnoloģiju izmantošanu mācību procesā, papildināja zināšanas par autiskā spektra traucējumiem, spēļu nozīmi izglītībā, radošo drāmu un mākslas terapiju kā izglītības instrumentus, izzināja Somijas izglītības sistēmu.
Četras dalībnieces devās uz Limasolu Kiprā, kur guva pieredzi bērnudārzā “Little Wonders”, kas darbojas atbilstoši Lielbritānijas mācību programmai.
Mācību mobilitātes bija lieliska iespēja izglītībā iesaistītajiem mācīties un gūt pieredzi ārvalstīs, padziļināt savu profesionalitāti un uz Latviju atvest jaunu profesionālo un dzīves pieredzi, kā arī atziņu “laimīgs skolotājs – laimīgs bērns”.
Paldies Valsts izglītības attīstības aģentūrai, Mārupes novada pašvaldībai, PII “Zeltrīti” vadītājai I. Jirgensonei, Mārupes pamatskolas direktorei S. Sakovičai un Skultes sākumskolas direktorei G. Grizānei par atbalstu visā projekta laikā!
PII “Zeltrīti” pirmsskolas skolotāja Laura Mihailova, izglītības psiholoģe Diāna Putniņa