Jaunmārupes sākumskolā esam ceļā uz iekļaujošu izglītību

21.01.2014.

Jaunmārupes sākumskola ir iesaistījusies Mūžizglītības programmas Comenius apakšprogrammas reģionālās partnerības projektā “Ceļā uz iekļaujošu izglītību” („Towards Inclusive Education”).

Individuāla pieeja katram skolēnam ir svarīgs nosacījums kvalitatīvas iekļaujošās izglītības nodrošināšanai, paredzot izglītošanās iespējas arī tiem bērniem, kuriem vispārpieņemtie attīstības veicināšanas paņēmieni ir izrādījušies mazāk efektīvi.

Individuālu pieeju izglītībā Jaunmārupes sākumskolā nodrošina sākumskolas un priekšmetu skolotāji, atbalsta personāls (speciālais pedagogs, logopēds, izglītības psihologs) ar skolas administrācijas atbalstu. Tiek radīti labvēlīgi apstākļi katra bērna vispusīgai attīstībai, zināšanu un prasmju apguvei. Lai bērns ar speciālām vajadzībām veiksmīgāk iekļautos izglītības procesā un apgūtu sociālās prasmes, tiek iztrādāts individuālais izglītības plāns. Savukārt, lai rūpētos par pedagoģisko darbinieku profesionālo kapacitāti, psiholoģisko labklājību, mazinātu profesionālo izdegšanu un rastu jaunas sadarbības formas ar skolēnu vecākiem, skolā tika organizētas supervīzijas.

Jaunmārupes sākumskolas administrācijai un skolotājiem skolas psiholoģes Ilonas Laizānes vadībā janvāra beigās radās iespēja sadarboties ar pasaules līmeņa psihoterapeitiem. Pirmdien, 20. janvārī, Jaunmārupes sākumskolā skolas psiholoģe Ilona Laizāne vadīja supervīziju skolas administrācijai un skolotājiem par to, kā meklēt labākas  attiecību formas un mijiedarbību stilus sadarbībā ar ģimenēm, kurās ir bērns ar speciālām vajadzībām. Supervīzija ir metode – process, ar kuras palīdzību iespējams panākt pozitīvas izmaiņas cilvēku attieksmē un uzvedībā. Sistēmiskās psihoterapijas tradīcijās tika izmantota reflektējošā komanda, kuras darbā iesaistījās eksperti: Michael Grabbe, Veinheimas ģimenes institūta psihoterapeits no Vācijas, Baltijas sistēmiskās apmācības vadītāji Ilona un Gatis Buši, kas ir Latvijā pazīstami psihoterapeiti, kā arī ģimenes sistēmiskās psihoterapijas psihoterapeiti, kas šobrīd Latvijā apgūst šo metodi.

Apkopojot supervīzijas dalībnieku atziņas par ieguvumiem paplašinātā supervīzijā, kā galveno var minēt, ka analizējot katru individuālu gadījumu, īpaši, ja ģimenē ir bērns ar speciālām vajadzībā, ir svarīgi ievērot dažādu iespējamo faktoru mijiedarbību. Turklāt dzirdētie dažādie viedokļi ļauj labāk izprast  konkrētu problēmu un sniegt profesionālu palīdzību.

Savukārt viesis no Vācijas Michael Grabbe un Latvijas kolēģi veltīja daudz labu vārdu Jaunmārupes sākumskolas administrācijai, skolotājiem un skolas psihologam par sirsnīgo sagaidīšanu un uzņemšanu skolā, kā arī par gatavību iesaistīties sarežģītu problēmu risināšanā.

Ilona Laizāne,
Jaunmārupes sākumskolas psihologs

Vairāk par projektu lasīt šeit.

Projekts saņēmis finansējumu Eiropas Savienības Mūžizglītības programmas ietvaros.

Par publikācijas saturu ir atbildīga Mārupes novada Dome un tā neatspoguļo Eiropas Komisijas vai Aģentūras viedokli, un tās nav nekādā veidā par to atbildīgas.

Muzizglitibas_programma-1024x160