No 3. līdz 7. martam tiešsaistē norisinājās ikgadējais Latvijas skolēnu mācību (SMU) uzņēmumu tirgošanās pasākums “Cits bazārs”, kas noslēdzās ar labāko mācību uzņēmumu apbalvošanas ceremoniju. Starp vairāk kā 270 SMU gadatirgū piedalījās seši Mārupes novada jauniešu dibināti uzņēmumi, kas pārstāv Mārupes Valsts ģimnāziju. Divi uzņēmumi “Plant surprise” un “SlipnO” apbalvoti kā labākie katrs savā nominācijā.
Neskatoties uz periodiski attālināto mācību procesu, skolēnu mācību uzņēmumu skaits šogad ir pieaudzis un pavasara gadatirgū piedalījās vairāk uzņēmumu nekā iepriekšējā gadā. Vietnē jalatvia.lv ir izveidots e-katalogs, kurā ikviens var ērti aplūkot SMU piedāvājumu un sazināties ar skolēniem, lai iegādātos orģinālas, inovatīvas un praktiskas lietas savai ikdienai - mājas lietas, preces skaistumkopšanai, bižutēriju, dažādas spēles un preces bērniem, kā arī apģērbus, modes lietas, interjera priekšmetus, pārtikas preces u.c.
Vienlaikus “Cits bazārs” norises laikā jaunos uzņēmējus vērtēja pieredzējusi profesionāļu, uzņēmēju un akadēmisko spēku komanda, un labākie tika apbalvoti deviņās nominācijās: “Sociāli atbildīgs SMU”, “Tehnoloģiskās inovācijas produkts/pakalpojums”, “Labākā SMU pārdošanas komanda”, “Uz zināšanām balstīts SMU produkts/pakalpojums”, “Sociālo mediju komunikācijas balva”, “SMU produkts/pakalpojums gatavs starptautiskajam biznesam”, “Videi draudzīgs SMU produkts/pakalpojums”, “SMU biznesa potenciāls” un “Labākais reklāmas video”.
Lepojamies, ka lielajā konkurencē par labākajiem žūrija atzinusi arī divus Mārupes Valsts ģimnāzijas SMU. Nominācijā “SMU produkts/pakalpojums gatavs starptautiskajam biznesam” par uzvarētāju tika atzīts uzņēmums “Plant surprise”, kas tirgū piedāvā augu audzēšanas komplektu iekštelpām, kura īpašā “odziņa” ir tas, ka “saņemtie augi paliek pārsteigumā līdz pat komplekta atvēršanas brīdim”. Uzņēmumā darbojas pieci Mārupes Valsts ģimnāzijas jaunieši: direktors/vadītājs Ralfs Valainis, tehniskais direktors Markuss Jēkabsons, ražošanas vadītāja Betija Blomniece, grāmatvede/finanšu vadītāja Sintija Bergmane un mārketinga un sabiedrisko attiecību vadītājs Eduards Lācis.
Savukārt nominācijā “Uz zināšanām balstīts SMU produkts/pakalpojums” balvu ieguva uzņēmums “SlipnO”, kas ražo pretslīdes līdzekli deju apaviem (pastalām, kurpēm, puantēm u.c.). Uzņēmuma komanda – direktore/vadītāja Marta Reihmane un grāmatvede/finanšu vadītāja Elīna Rudze.
"Tā kā jau ceturto reizi pandēmijas apstākļos pasākums var notikt tikai tiešsaistē, skolēniem ir bijusi iespēja vēl padziļinātāk un plašāk domāt par "online" pārdošanas mārketinga aktivitātēm, apgūt un ieviest dažādas iespējas pircēju uzrunāšanai attālinātai tirdzniecībai, kas patlaban jau ir kļuvis par “must have”. Mēs priecājamies, ka jaunieši katru gadu kļūst aktīvāki, iesaistoties šajā programmā, ir vērsti uz inovāciju veidošanu, domā zaļi un ar plašu skatu nākotnē,” uzsver izglītības organizācijas “Junior Achievement Latvia” vadītājs Jānis Krievāns.
Skolēnu mācību uzņēmumu “Cits Bazārs” notiek Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) projektā “Inovāciju motivācijas programma”, to rīko Latvijas lielākā izglītības organizācija “Junior Achievement Latvia” (JA Latvia) sadarbībā ar ilggadējo atbalstītāju “Swedbank”.
Sabiedrības iesaistes un mārketinga nodaļa