Mārupes novadā notikusi tikšanās par Rail Baltica dzelzceļa transporta infrastruktūras projekta progresu

10.08.2021.

10. augustā Mārupes novada pašvaldībā notikusi Satiksmes ministrijas, RB Rail AS un SIA Eiropas dzelzceļa līnijas pārstāvju tikšanās ar Mārupes novada pašvaldības domes jauno vadību, kā arī pašvaldības speciālistiem un biedrības “Mārupes uzņēmēji” pārstāvjiem. Tiekoties ar jauno pašvaldības vadību, pārrunāta Rail Baltica projekta virzība un iesaistīto pušu sadarbības stiprināšana projekta un novadu attīstības mērķu sasniegšanai.

tikšanās foto

Kā informējusi Satiksmes ministrija, augusta pirmajā pusē Satiksmes ministrijas pārstāvji un Rail Baltica projekta ieviesēji apmeklē pašvaldības, kuras šķērsos topošā Eiropas sliežu platuma dzelzceļa līnija, lai iepazīstinātu jaunievēlēto pašvaldību deputātus ar Rail Baltica progresu, projekta ieviesējiem un to atbildības jomām, kā arī katrai pašvaldībai aktuālākajiem projektēšanas risinājumiem, mobilitātes punktiem.

“Rail Baltica dzelzceļa infrastruktūra tiek būvēta daudzām nākamajām desmitgadēm, tāpēc ir svarīgi visu iesaistīto pušu efektīvu sadarbību nodrošināt katrā projekta īstenošanas posmā. Pašlaik notiek Rail Baltica pamattrases projektēšanas darbi visā Latvijā, un šis ir īstais brīdis, lai ar jauno novadu vadību un speciālistiem mēs kopīgi meklētu labākos risinājumus, kā Rail Baltica līnija iekļausies katrā konkrētajā teritorijā, kādas attīstības iespējas tā sniegs un kādu papildu infrastruktūru var un ir nepieciešams laikus plānot,” tikšanos mērķi skaidro satiksmes ministrs.

Papildu informācija:

Rail Baltica ir ilgtspējīgs dzelzceļa transporta infrastruktūras projekts, kura mērķis ir integrēt Baltijas valstis Eiropas dzelzceļa tīklā. Projektā piedalās piecas Eiropas Savienības valstis – Polija, Lietuva, Latvija un Igaunija, netieši arī Somija, pagarinot maršrutu ar savienojumu Tallina – Helsinki.

Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu Eiropas standarta sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar kopējo trases garumu 870 km. Latvijas pamata trase – 265 km.

Rail Baltica nodrošinās ātrgaitas starptautisko pasažieru pārvadājumus ar maksimālo kustības ātrumu 249 km/h, kravu pārvadājumus ar ātrumu 120 km/h, kā arī reģionālos pasažieru pārvadājumus ar  ātrumu 200 km/h.

Šobrīd uz Rail Baltica pamata līnijas Latvijā plānotas 16 reģionālās pieturas Salacgrīvā, Tūjā, Skultē, Vangažos, Sauriešos, pie Slāvu tilta, Torņakalnā, Zasulaukā, Imantā,  Jaunmārupē, Olainē, Ķekavā, Salaspilī, Baldonē, Iecavā un Bauskā un viena jauna 1520mm stacija Rīgā, Āgenskalnā pie P. Stradiņa slimnīcas. Reģionālo staciju plānošana un projektēšana tiks veikta līdz 2023. gadam un tiks finansēta Rail Baltica projekta ietvaros.

Satiksmes ministrija ir Rail Baltica projekta īstenotājs un Eiropas Savienības (ES) atbalsta saņēmējs. Projekta finansējumu 81–85% robežās nodrošina ES Eiropas infrastruktūras savienošanas instruments, bet atlikušo daļu – Latvijas valsts budžeta līdzekļi. Rail Baltica projekta ieviesēji Latvijā ir RB Rail AS un SIA Eiropas Dzelzceļa līnijas.