Latvijas Pasts aicina sakopt pastkastītes

22.04.2025.

Pavasarī, sakopjot savu īpašumu, ir svarīgi atcerēties arī par pastkastīti. Lai Latvijas Pasts piegādātie sūtījumi tajā nonāktu bez aizķeršanās, būtiski parūpēties par tās tehnisko stāvokli un pārliecināties par ērtu piekļuvi tai. Savukārt, ja pats vēlies nosūtīt vēstuli, vairs nav jāiegaumē tradicionālo vēstuļu kastīšu atrašanās vietas – pietiek, ja ārtelpā pamani kādu Latvijas Pasta zilo pakomātu, jo tajos iestrādāta vēstuļu kastīte.

Preses izdevumi, vēstules un  neliela izmēra sūtījumi – tie ir biežākie viesi Latvijas Pasta klientu pastkastītēs. Lai sūtījums, ievietots pastkastītē, būtu drošībā, nepieciešams parūpēties par tās tehnisko stāvokli.

Pastnieku pieredze liecina, ka nereti iedzīvotāji izmanto neatbilstoša tehniskā stāvokļa pastkastītes, kas, piemēram, izgatavotas no ārtelpai nepiemērotiem materiāliem, nav noslēgtas, līdz ar to tajās iekļūst nokrišņi, bojājot sūtījumu. Tikpat svarīgi, lai pastkastīte būtu izvietota vietā, kur pastnieks to var redzēt un kur tai var brīvi piekļūt – arī gara zāle vasarā var traucēt pastnieka pienākumu izpildei.

Neiztikt arī bez precīzas adreses norādes uz pastkastītes – ja tā nav salasāma, laika gaitā izbalējusi, tad sūtījumu piegāde pastniekam var būt izaicinoša. Tāpat jāparūpējas, lai pastkastīte būtu piemērota A4 izmēra sūtījumu piegādei.

Ja šie priekšnosacījumi nav izpildīti, tad sūtījums adresātu var arī nesasniegt: tas atgriezīsies pie sūtītāja vai arī neilgu laiku tiks uzglabāts klientu apkalpojošajā klientu centrā vai pasta nodaļā. Atceries – par pastkastītes tehnisko un vizuālo stāvokli ir atbildīgs tās īpašnieks, kura īpašumā tā uzstādīta!

Par atbilstošām pastkastītēm jāparūpējas ne tikai privātmāju, bet arī daudzdzīvokļu dzīvojamo māju iedzīvotājiem. Te vēl jāatceras, ka, mainot ārdurvju kodu, par to ir jāinformē Latvijas Pasta klientu atbalsta komanda pa tālruni 27008001 vai e-pastā info@pasts.lv. To neizdarot, pastnieks nevarēs iekļūt īpašumā, lai piegādātu sūtījumus.

Neesi vienaldzīgs, ja pastnieks aicina sakārtot pastkastīti – tas nepieciešams, lai sūtījums veiksmīgi sasniegtu adresātu. Jaunas pastkastītes var iegādāties dažādās tirdzniecības vietās, tostarp arī Latvijas Pasta pasta nodaļās.

Savukārt, ja vēlies pats nosūtīt vēstules vai apsveikumu kartītes, tad tam ir ērti izmantot ārtelpā izvietotajos pakomātos iestrādāto vēstuļu kastītes funkciju. Tas nozīmē, ka vairs nav īpaši jāatceras, kur uzstādīta tradicionālā vēstuļu kastīte, pietiek, ja pamani tuvumā esošu Latvijas Pasta pakomātu. Šīs vēstuļu kastītes ir sūtījumiem drošas un tiek regulāri iztukšotas norādītajā laikā.

Sūtot vēstuli, būtiski norādīt precīzu saņēmēja adresi, tostarp pasta indeksu. Pasta indekss ir adreses neatņemama sastāvdaļa, un pasta sūtījumu šķirošana norit atbilstoši tam. Indeksi veidoti, lai nodrošinātu precīzu un efektīvu pasta sūtījumu piegādi, un tie ir sadalīti pa reģioniem, novadiem un pilsētām, tādējādi palīdzot precīzi noteikt adresāta atrašanās vietu. Ja tas ir norādīts neprecīzi, tad sūtījums var tikt atgriezts sūtītājam vai arī tā piegāde var aizkavēties vidēji par nedēļu.

Arī pašam sūtītājam ir jānorāda sava adrese, to rakstot vēstules priekšpuses augšpusē, kreisajā stūrī. Precizēt adresi iespējams www.pasts.lv sadaļā Pārbaudīt adresi.  

Ja klients dzīvo ārpus valstpilsētām vai reģionu centriem un nav iespējams mērot ceļu līdz klientu centram vai pasta nodaļai, bet nepieciešams nosūtīt vēstuļu korespondenci, tad bez papildu maksas iespējams pieteikt pakalpojumu Pastnieks mājās. Tā ir iespēja arī iegādāties visu nepieciešamo vēstuļu nosūtīšanai, piemēram, pastmarkas, aploksnes, iesaiņojumu. Pakalpojumu, piesakot klientu atbalsta komandai pa tālruni 27008001 vai e-pastā info@pasts.lv, var saņemt no vienas līdz trīs dienu laikā, turklāt par to pie pastnieka var norēķināties arī ar bezkontakta maksājumu karti.

 

Par VAS Latvijas Pasts  

Latvijas Pasts ir valsts kapitālsabiedrība, un tās darbības virzieni ietver pasta, loģistikas un finanšu pakalpojumus. Uzņēmums specializējas iekšzemes un starptautiskās piegādēs, sākot ar e-komercijas un paku sūtījumiem līdz presei, vēstuļu korespondencei un personalizētiem loģistikas risinājumiem. Latvijas Pasts, izmantojot uzticamus gaisa, ūdens un sauszemes tranzīta savienojumus, sniedz pakalpojumus gan privātpersonām, gan biznesa klientiem. Nacionālā pasta operatora komandu veido ap 1900 darbinieku.

 

Latvijas Pasts rūpējas par klientu pieredzi klātienes apkalpošanas vietās – klientu centros un pasta nodaļās, kā arī nodrošina sūtījumus lielākajā pakomātu tīklā Latvijā. Uzņēmums pastāvīgi ievieš inovācijas un mūsdienīgas tehnoloģijas, attīstot valstī lielāko pakomātu pārklājumu. Latvijas Pasta vīzija – kļūt par pirmo izvēli ikkatra Latvijas iedzīvotāja sūtījumiem.

 

VAS Latvijas Pasts