Iekļaujošā izglītība ir izglītība visiem bērniem un jauniešiem; bērni mācās kopā ar saviem vienaudžiem atbilstīgi savām spējām; tās ir mācības, kas paredzētas bērniem ar mācīšanās grūtībām/ traucējumiem. Tā kļūst arvien aktuālāka, jo katru gadu arvien vairāk ir izglītojamo, kuriem nepieciešams īpašs pedagogu atbalsts.
Izglītības iestāde nodrošina izglītojamajiem ar speciālām vajadzībām visus nepieciešamos atbalsta pasākumus. Tā kā izglītojamajiem ir atšķirīgas speciālās vajadzības (mācīšanās traucējumi, valodas traucējumi), pedagogi kopā ar atbalsta personālu izstrādā individuālos plānus un organizē atbalsta pasākumus.
Atbalsta pasākumi:
- Palielināts darba izpildes laiks – līdz 30% no kopējā darba laika.
- Lasīt priekšā uzdevuma nosacījumus.
- Aicināt izlasīt uzdevuma nosacījumus skaļi.
- Lietot īsas, konkrētas instrukcijas, lai izglītojamais saprastu, kas viņam jādara.
- Lietot atgādnes par gramatikas likumiem un par matemātikas likumiem gan mācību procesā, gan pārbaudes darbos.
- Apakšgrupu nodarbības pie logopēda.
- Individuālas nodarbības pie psihologa.
Galvenais uzdevums sadarbībā ar vecākiem ir sniegt objektīvākus priekšstatus bar bērna mācīšanās traucējumiem, to īpatnībām, noteikt audzināšanas un apmācības uzdevumus korekcijas darbā, ar kuru jānodarbojas vecākiem.
Sagatavoja: Jaunmārupes sākumskolas skolotāja logopēde Zeltīte Šneidere
Vairāk par projektu lasīt šeit.
Projekts saņēmis finansējumu Eiropas Savienības Mūžizglītības programmas ietvaros.
Par publikācijas saturu ir atbildīga Mārupes novada Dome un tā neatspoguļo Eiropas Komisijas vai Aģentūras viedokli, un tās nav nekādā veidā par to atbildīgas.