Valsts un pašvaldības vienotie klientu apkalpošanas centri

vpvkacMārupes novada pašvaldībā darbojas divi Valsts un pašvaldības vienotie klientu apkalpošanas centri (VPVKAC), tādējādi iedzīvotājiem pieejamas klientu apkalpošanas speciālista konsultācijas par 8 valsts iestāžu pakalpojumiem: Valsts ieņēmumu dienesta (VID), Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras (VSAA), Nodarbinātības valsts aģentūras (NVA), Uzņēmumu reģistra (UR), Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes (PMLP), Valsts zemes dienesta (VZD), Valsts darba inspekcijas (VDI) un Lauku atbalsta dienesta (LAD).

Jau 2015. gadā Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (VARAM) uzsākusi VPVKAC izveidi novadu nozīmes attīstības centros. Pakalpojumu centri darbojas uz pašvaldību bāzes, saskaņā ar vienotiem principiem vienkopus nodrošinot klientiem gan pašvaldību, gan noteiktus valsts iestāžu pakalpojumus. Centru izveides mērķis ir ekonomēt iedzīvotāju resursus, laiku un padarīt valsts iestāžu pakalpojumus pieejamākus.

 

Darba laiks un kontakti:

Adrese

Tālrunis

E-pasta adrese 

Darba laiki

 

Daugavas iela 29, Mārupe, Mārupes novads, LV-2167

66954902

marupe@pakalpojumucentri.lv

P., C. 9.00–18.00

O.,T. 9.00–17.00

P. 9.00–15.00 

 

Centra iela 4, Piņķi, Babītes pagasts, Mārupes novads, LV-2107

66954913babite@pakalpojumucentri.lv

P., C. 9.00–18.00

O.,T. 9.00–17.00

P. 9.00–15.00

Mārupes novada pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 21/2021 "Par nodevu pašvaldības izstrādāto oficiālo dokumentu un apliecinātu to kopiju saņemšanai"

2023. gadā braukšanas maksas atvieglojumus starppilsētu un vietējās nozīmes autobusos, vilcienos varēs saņemt tikai ar eid karti


Svarīgi atcerēties!

Dodoties uz VPVKAC, līdzi jāņem personu apliecinošs dokuments — pase vai personas apliecība (eID).

Lai saņemtu e-pakalpojumu, personai nepieciešams autentificēties ar savu internetbanku, ar eID karti (kurā ir aktivizēts e-paraksts), elektroniskā paraksta viedkarti.

VPVKAC var saņemt valsts iestāžu pakalpojumus, informāciju vai konsultācijas par tiem.

 

CENTRĀLĀ VĒLĒŠANU KOMISIJA (CVK) sniedz konsultācijas par e-pakalpojumiem: parakstīšanās par vēlētāju iniciatīvām.

LAUKU ATBALSTA DIENESTS (LAD) sniedz konsultācijas par e-pakalpojumiem: informēšana par platību maksājumu iesniegšanas kārtību un atbalsts elektroniskās pieteikšanas sistēmas pakalpojumu izmantošanā.

LAUKSAIMNIECĪBAS DATU CENTRS (LDC) sniedz konsultācijas par e-pakalpojumiem: mājas (istabas) dzīvnieku notikumu reģistrēšana.

LATVIJAS VALSTS RADIO UN TELEVĪZIJAS CENTRS (LVRTC) sniedz konsultācijas par e-pakalpojumiem: Droša elektroniskā paraksta radīšana.

NACIONĀLAIS VESELĪBAS DIENESTS (NVD) sniedz konsultācijas par e-pakalpojumiem: atbalsts e-veselības portāla lietošanā iedzīvotājiem.

NODARBINĀTĪBAS VALSTS AĢENTŪRA (NVA) sniedz konsultācijas par e-pakalpojumiem:

  1. algoti pagaidu sabiedriskie darbi;
  2. apmācība pēc darba devēja pieprasījuma;
  3. apmācība pie darba devēja;       
  4. apmācība pie darba devēja ar nozaru asociāciju iesaisti;
  5. atbalsta pasākumi  bezdarbniekiem ar atkarības problēmām;  
  6. atbalsts bēgļiem  un personām ar alternatīvo statusu integrācijai Latvijas darba tirgū;  
  7. atbalsts komercdarbības vai pašnodarbinātības uzsākšanai;
  8. atbalsts profesionālās kompetences novērtēšanai;
  9. konkurētspējas paaugstināšanas pasākumi;
  10. atbalsts reģionālajai mobilitātei darba devējam;
  11. augstākās izglītības iestādes piedāvātu studiju moduļu vai studiju kursu īstenošana;
  12. bezdarba riskam pakļauto personu apmācība ar kuponu metodi (Mūžizglītība);
  13. atbalsts programmu apguvei atvērto tiešsaistes kursu platformās; 
  14. bezdarbnieka vai darba meklētāja statusa iegūšana;
  15. darba devēju tikšanās ar darba meklētājiem par karjeras iespējām (tiešsaistē un klātienē);
  16. darbam nepieciešamo iemaņu attīstība;
  17. darba tirgus īstermiņa prognozes;
  18. darba vietas pielāgošana bezdarba riskam pakļautām nodarbinātām personām ar invaliditāti;
  19. EURES konsultācijas par darba iespējām Eiropā un atgriežoties Latvijā;
  20. Individuālas un grupu psihologa konsultācijas;
  21. informatīvās dienas NVA klientiem;
  22. karjeras konsultācijas, karjeras pakalpojumi e – vidē;
  23. konsultācijas darba devējiem par personu  ar invaliditāti nodarbināšanu;
  24. licences saņemšana darbiekārtošanas pakalpojumu sniegšanai;
  25. nodarbināto personu reģionālās mobilitātes veicināšana;
  26. nodarbinātības uzsākšanas pabalsts;
  27. nodarbinātības valsts aģentūras brīvprātīgā darba informācijas sistēma / www.brivpratigie.lv;
  28. NVA CV un vakanču portāls;
  29. pasākumi noteiktām personu grupām;
  30. personāla atlase;
  31. profesionālās piemērotības noteikšana;
  32. profesionālās tālākizglītības un profesionālās pilnveides izglītības  ieguve;
  33. skolēnu vasaras darbs;
  34. bezdarbnieka vai darba meklētāja statusa iegūšana;
  35. elektroniskās apmācības modulis.

PILSONĪBAS UN MIGRĀCIJAS LIETU PĀRVALDE (PMLP) sniedz konsultācijas par e-pakalpojumiem:

  1. dzīvesvietas deklarācijas iesniegšana;
  2. manā īpašumā deklarētās un papildu adresi norādījušās personas;
  3. mani dati Fizisko personu reģistrā
  4. pārbaude, vai persona ir deklarēta norādītajā adresē
  5. pārbaude, vai persona ir iekļauta Iedzīvotāju reģistrā un vai nav ziņu par personas nāvi;
  6. vēlēšanu iecirkņa noskaidrošana vai maiņa;
  7. reģistrācija balsošanai pa pastu vēlētājiem, kuri uzturas ārvalstīs;
  8. personvārdu meklēšana personvārdu datu bāzē;
  9. ziņas par personas rīcībspēju;
  10. personas kodu atbilstība vienai personai;
  11. aktuālais un iepriekšējais personas kods.

UZŅĒMUMU REĢISTRS (UR) sniedz konsultācijas par e-pakalpojumiem: reģistrācija Uzņēmumu reģistra vestajos reģistros.

VALSTS DARBA INSPEKCIJA (VDI) sniedz konsultācijas par e-pakalpojumiem:

  1. iesniegums Darba inspekcijai un Darba inspekcijas atbildes saņemšana;
  2. konsultācijas par darba tiesisko attiecību un darba aizsardzības normatīvo aktu prasībām.

    VALSTS DIGITĀLĀS ATTĪSTĪBAS AĢENTŪRA (VDAA) sniedz konsultācijas par e-pakalpojumiem: saziņas nodrošināšana kanālā e-adrese fiziskām un juridiskām personām.

    VALSTS IEŅĒMUMU DIENESTS (VID) pieņem iesniegumus šādu pakalpojumu saņemšanai:

    1. elektroniskās algas nodokļa grāmatiņas iesniegšana/izņemšana;
    2. iedzīvotāju ienākuma nodokļa atvieglojumu reģistrēšana vai anulēšana;
    3. lietotājvārda un paroles saņemšana elektroniskās deklarēšanas sistēmas (EDS) lietošanai;
    4. gada ienākumu deklarācijas iesniegšana (bez konsultācijas par deklarācijas aizpildīšanu);
    5. sniedz atbalstu darbā ar EDS un VID e-pakalpojumu izmantošanā;

      VALSTS SOCIĀLĀS APDROŠINĀŠANAS AĢENTŪRA (VSAA) pieņem iesniegumus šādu pakalpojumu saņemšanai:

      1. apbedīšanas pabalsts;
      2. apdrošināšanas atlīdzība;
      3. apgādnieka zaudējuma pensija
      4. atlīdzība par adoptējamā bērna aprūpi; 
      5. atlīdzība par aizbildņa pienākumu pildīšanu; 
      6. atlīdzība par audžuģimenes pienākumu pildīšanu;
      7. atlīdzība par bērna adopciju;
      8. bezdarbnieka pabalsts;
      9. bērna adopcijas pabalsts; 
      10. bērna invalīda kopšanas pabalsts;
      11. bērna kopšanas pabalsts;
      12. bērna piedzimšanas pabalsta piešķiršana un izmaksāšana;
      13. brīvprātīga pievienošanās valsts sociālajai apdrošināšanai;
      14. dokumenti U2 bezdarbnieka pabalsta saņemšanai, pārvietojoties Eiropas Savienībā; 
      15. ģimenes valsts pabalsts;
      16. paternitātes pabalsts;
      17. maternitātes pabalsta piešķiršana un izmaksāšana;
      18. invaliditātes pensija;
      19. kaitējuma atlīdzība Černobiļas atomelektrostacijas avārijas seku likvidācijas gadījumā;
      20. nesaņemtā maksājuma izmaksa VSAA pakalpojuma saņēmēja nāves gadījumā; 
      21. pabalsts aizbildnībā esoša bērna uzturēšanai;
      22. pabalsts bēglim vai personai, kurai piešķirts alternatīvais statuss; 
      23. pabalsts invalīdam, kuram nepieciešama kopšana;
      24. pabalsts par asistenta izmantošanu personām ar I grupas redzes invaliditāti; 
      25. pabalsts transporta izdevumu kompensēšanai invalīdam, kuram ir apgrūtināta pārvietošanās;
      26. pārmaksātās valsts sociālās apdrošināšanas iemaksas;
      27. pensiju 2. līmeņa brīvprātīgā dalībnieka reģistrācija;
      28. pensiju 2. līmeņa dalībnieka izvēle par uzkrātā kapitāla mantošanu;
      29. pensiju 2. līmeņa ieguldījumu plāna izvēle vai maiņa; 
      30. slimības pabalsts;
      31. speciālā valsts pensija;
      32. valsts sociālā nodrošinājuma pabalsts;
      33. vecāku pabalsts;
      34. vecuma pensijas piešķiršana; 
      35. pabalsts mirušā pensijas saņēmēja laulātajam.

      uzrakstot iesniegumu, iedzīvotāji var saņemt izziņu:

      1. par sociālās apdrošināšanas iemaksām un apdrošināšanas periodiem;
      2. par reģistrēto darba stāžu (līdz 1996. gadam);
      3. par izmaksai nosūtīto pensiju, pabalstu un atlīdzību;
      4. par VSAA ieturēto ienākuma nodokli;
      5. par prognozējamo vecuma pensijas apmēru;
      6. par izmaksātajiem pabalstiem, pensijām, atlīdzībām un ieturēto ienākumu nodokli (ienākumu deklarēšanai);
      7. par ieturējumiem no izmaksājamās pensijas/pabalsta/atlīdzības;
      8. par dalību pensiju 2. līmenī;
      9. par ieturējumiem no VSAA veiktajiem maksājumiem;
      10. par pensiju 1. līmeņa kapitālu;
      11. par pensiju 2. līmeņa uzkrātā kapitāla mantošanu;
      12. par piešķirtajiem VSAA pakalpojumiem;
      13. pensiju 2. līmeņa dalībnieka konta izraksts.

      Ievērībai!

      Ārstniecības čeki, kas saistīti ar arodslimību un nelaimes gadījumu darbā, kā arī iesniegums valsts atbalsta ar celiakiju slimiem bērniem piešķiršanu netiek pieņemts. Čekus un minēto iesniegumu jānosūta pa pastu VSAA vai personīgi jānogādā tuvākajā VSAA nodaļā.

           

          VALSTS ZEMES DIENESTS (VZD) sniedz konsultācijas par e-pakalpojumiem:

          1. pieteikums Valsts zemes dienesta pakalpojumam;
          2. mani dati Kadastrā;
          3. informācija no arhīva materiāliem;
          4. Valsts zemes dienesta konsultācija;
          5. "Mans konts" Valsts zemes dienesta datu publicēšanas un e-pakalpojumu portālā Kadastrs.lv;
          6. kadastra teksta datu pārlūkošana.

            VESELĪBAS INSPEKCIJA (VI) sniedz konsultācijas par e-pakalpojumiem:

            1. iesniegums Ārstniecības riska fondam;
            2. ārstniecības personu un ārstniecības atbalsta personu pārreģistrācija;
            3. ārstniecības personu un ārstniecības atbalsta personu reģistra atjaunošana; 
            4. ārstniecības personu un ārstniecības atbalsta personu pirmreizēja reģistrācija;  
            5. ārstniecības personu identifikatoru piešķiršana.

            VESELĪBAS UN DARBSPĒJU EKSPERTĪZES ĀRSTU VALSTS KOMISIJA (VDEĀVK)  sniedz konsultācijas par e-pakalpojumiem:

            1. iesniegums invaliditātes ekspertīzes lēmuma apstrīdēšanai;
            2. mani dati VDEĀVK;
            3. atkārtota invalīda apliecības izsniegšana; 
            4. iesniegums VDEĀVK par invaliditātes ekspertīzes veikšanu.

             

             

             

            Plakāts

            Informācija sadaļā atjaunota 12.12.2024.