Trešajā būvniecības gadā redzamas “Rail Baltica” stacijas un tās infrastruktūras aprises Rīgas lidostā 

18.07.2024.

Kopš 2021. gada jūnijā pie Rīgas lidostas tika atklāts “Rail Baltica” stacijas un ar to saistītās infrastruktūras būvlaukums, iespaidīgas aprises ieņēmusi “Rail Baltica” dzelzceļa stacijas ēka. Veikta apjomīga apakšzemes inženierkomunikāciju tīklu, pievedceļu un autostāvvietu pārbūve, un sācies otrais, apjoma ziņā lielākais posms būvniecībā, sliežu ceļa izbūvei virzoties gan uz Rīgu, gan Mārupi. 

Trešajā būvniecības gadā noslēgumam tuvojas Rīgas lidostas dzelzceļa stacijas ēkas dzelzsbetona sienu nesošo konstrukciju, pasažieru platformu un iekšējā viadukta posma izbūve. Būvniecībā jau izmantoti aptuveni 16 000 kubikmetru betona. Viadukts stacijas posmā tiek būvēts īpaši izturīgs, ņemot vērā lielo slodzi, kas tam būs jāiztur, vilcienam bremzējot un ieskrienoties ar šobrīd aprēķināto ātrumu stacijas apkaimē – 120 km/h. Stacijas ēka jau ir pacēlusies 14 metru augstumā (kopējais augstums būs 24,8 metri), un vizuāli novērtēt iespaidīgās aprises var ikviens lidostas apmeklētājs. Ēkas dzelzsbetona konstrukcijas plānots pabeigt šogad. 

Šogad arī sācies otrais, apjoma ziņā lielākais posms būvniecībā, jo sliežu ceļu izbūve izplešas gan virzienā uz Rīgu, gan Mārupi. Būvlaukumā regulāri strādā aptuveni 250 būvnieku. Būvlaukums no 4315 kvadrātmetriem 2021. gadā izaudzis līdz 30 320 kvadrātmetriem šā gada jūnijā. 

Uzsākts darbs Rīgas lidostas slēgtajā teritorijā. Būvdarbus plānojot, ir jānodrošina lidostas darbības nepārtrauktība un operatīvi jātiek galā ar jauniem pavērsieniem. “Slēgtajā teritorijā veicam gan inženierkomunikāciju tīklu pārbūvi, gan lidostas degvielas uzpildes stacijas un katlumājas pārbūvi – tā atbrīvojam vietu topošajam dzelzceļa viaduktam. Šobrīd jau veiksmīgi notestēta puse viadukta balstu testa pāļu Mārupes virzienā,” atklāj pilnsabiedrība “B.S.L. Infra” izpildkomitejas locekle Maija Baltgalve.  

Ziemeļu virzienā darbosimies rudens pusē, aizņemot daļu P3 stāvvietas. Taču autovadītājiem uztraukumam nav pamata, jo paralēli paplašinām P1 publisko Rīgas lidostas stāvvietu, un noslēgumam tuvojas jaunās P5 stāvvietas izbūve starp Biroju ielu un autoceļu uz Rīgu. Kopumā izbūvēti 28 585 kvadrātmetri, un tiks radītas vairāk nekā 1000 jaunas autostāvvietas, kas kompensēs aizņemto platību P3 stāvlaukumā dzelzceļa sliežu izbūvei,” skaidro Maija Baltgalve. 

Trīs būvniecības gados paveikts iespaidīgs apjoms, tostarp izbūvējot ceļus 2490 metru garumā un komunikāciju tīklus 52 350 metru garumā. Līdz ar minētajiem 16 000 kubikmetriem betona būvlaukumā ievesti arī aptuveni 53 000 kubikmetri smilts un aptuveni 64 000 kubikmetri šķembu. 

Nākamais būvdarbu posms paredz dzelzceļa uzbēruma un pārvada pār Ulmaņa gatvi būvniecību. 

“Rail Baltica” dzelzceļa stacija lidostā “Rīga” būs pirmais ātrgaitas dzelzceļa un aviosatiksmes savienojuma centrs Baltijā. Tiks izveidots moderns daudzfunkcionāls pasažieru apkalpošanas komplekss, kas būs savienots ar lidostas infrastruktūru un pasažieriem piedāvās jaunas mobilitātes iespējas un ērtības. 

Projekta gaitā jāuzbūvē 4,5 kilometrus gara ātrgaitas dzelzceļa līnija, kas ietver gan estakādi, gan uzbērumu, gan dzelzceļa staciju vairākos līmeņos ar daudzfunkcionālu, pasažieru ērtībām atbilstošu infrastruktūru. 

“Rail Baltica” dzelzceļa staciju un lidostu pēc jaunā termināļa būvniecības savienos gājēju tilts un skvērs. Pēc projekta, lidostā pasažieri ik pēc 15 minūtēm varēs nokļūt ar atspoles vilcienu (shuttle) no Rīgas Centrālās stacijas. 

Būvlaukums

Būvlaukums

Būvlaukums

Būvlaukums

Būvlaukums

Būvlaukums

Būvlaukums

Būvlaukums

Būvlaukums

“B.S.L. Infra”