Aptauja par transporta sistēmas attīstību novadā

14.11.2022.

Mārupes novada Teritorijas plānojuma 2024. - 2036. gadam izstrādei no 2022. gada 8. septembra līdz 7. oktobrim tika veikta aptauja par transporta sistēmas attīstību un iedzīvotāju ikdienas mikromobilitātes paradumiem un vajadzībām. Aptaujā piedalījās 198 respondenti. Papildus esošajiem mobilitātes virzieniem kā vēlamie mikromobilitātes maršruti izteikti kartē iezīmējas Lielā ielā, Mārupē, savienojums no Jaunmārupes uz Dzilnuciemu un Lapsām, posms Cielavas – Lapsas – Skārduciems – Vīkuļi – Piņķi, kā arī savienojumi no Piņķiem un posmā no valsts autoceļa A10 līdz Jūrmalai. Atbildot uz jautājumiem par mikromobilitātes paradumiem, lielākā daļa respondentu ir norādījuši, ka ikdienā pārvietojas kājām vai ar velosipēdu. Par koplietošanas mikromobilitātes iespējām lielākā daļa respondentu (68%) norādījuši, ka neizmanto velosipēdu vai skūteru nomu, 12% aptaujāto izmanto, bet 20% šos pakalpojumus izmanto reti. Ņemot vērā, ka notiek diskusijas un izpēte par vienotas transporta un mobilitātes sistēmas izveidi Rīgas plānošanas reģionā, lai dažādotu transporta un pārvietošanās iespējas, par pamatu izmantojot dažāda veida sabiedriskā transporta tīklu, svarīgi uzsvērt, ka lielākā daļa aptaujāto – 61% labprāt izmantotu esošo vilciena un potenciālā Rail Baltica infrastruktūru nokļūšanai uz Rīgu. Savukārt 8% respondentu vilciena infrastruktūru izmantotu nokļūšanai uz citiem galamērķiem - citu Latvijas pilsētu, kaimiņvalstīm un uz Eiropu. Transporta un pārvietošanās iespēju dažādošanai arvien aktuālāks kļūst jautājums par mobilitātes punktu attīstību un iespēju atstāt automašīnu stāvvietā. Lai gan Mārupes novada teritorijā nav izveidoti stāvparki (Park&Ride), tikai 5% izmanto kādu esošu stāvvietu kā stāvparku. Teritorijas plānojuma izstrādes laikā ir aktualizējušies jautājumi par gājēju infrastruktūru dzīvojamajās zonās un par vienvirziena transporta kustību. 72% aptaujāto neatbalsta priekšlikumu dzīvojamās zonas veidot bez gājēju ietves, bet priekšlikumam par vienvirziena autotransporta kustību 47% pauduši atbalstu, 26% atbalsta šādu priekšlikumu tikai dzīvojamajās zonās, bet 27% neatbalsta vienvirziena kustības noteikšanu.

 

Esosais modelis

Vēlamais modelis

 

Attīstības un plānošanas nodaļa